MLB The Show 20 – Recenzie

În urmă cu doar câteva zile a fost lansat unul din cele mai așteptate jocuri ale lunii, MLB The Show 20 în exclusivitate pentru PlayStation 4, pe magazinul oficial costând 229.90 lei în ediția standard, 314 lei în ediția MVP și 449 lei ediția digitală deluxe. Jocul e produs de Sony Interactive Entertainment și încearcă să aducă baseball-ul în fața gamerilor sătui de FIFA, CS:GO, PUBG și alte titluri banale. Un joc despre un sport foarte bine cotat în Statele Unite în plină criză de Corona Virus este binevenit chiar și pentru europeni sau asiatici, în felul ăsta poate aflăm mai multe despre acest sport.

O primă noutate despre acest titlu ar fi că este ultimul din serie ce beneficiază de exclusivitate pe PlayStation, începând cu 2021 seria va continua și pe alte platforme.

Fiind prima oară când joc baseball (e primul joc din serie pe care am onoarea să îl încerc) pe un adevărat simulator, senzația a fost una foarte plăcută, am fost plăcut impresionat să văd că jocul e foarte complex (în sensul bun) și mă tot loveam de tutoriale și sfaturi despre cum să îmi configurez controller-ul, despre cum vreau să lovesc bila, cum să prind sau cum să avansez de la o bază la alta. Nu pot să mint că nu eram familiarizat nici cu regulile acestui sport, însă știam în mare parte că trebuie lovită mingea și apoi trebuia înconjurat terenul pentru a înscrie puncte.

Gameplay

Jocul e disponibil atât online cât și local în trei mari moduri de joc, Franchise, March to October și Road to the Show. Încă de la început suntem invitați să alegem un nivel de dificultate, o echipă preferată și un stadion. În continuare suntem trecuți prin configurarea controller-ului după bunul plac pentru patru mari categorii de acțiuni pe care le vom face în timpul jocului. Lovitul mingii poate fi în trei moduri, direcțional, pe zonă sau analog, un fel de mod manual, fără un ajutor din partea unor butoane sau a jocului. A doua mare setare e legată de alergatul între cele patru baze, aici având trei moduri de setări, de bază, clasic sau automat. Eu am preferat modul de bază, pentru că am putut controla ușor toți jucătorii, avansând pe L1 și oprindu-i pe R1. A treia categorie este cea în care prindem mingea, aici fiind patru subcategorii, metric, analog, puls și cel clasic. Inițial am fost atras de cel metric, grafica fiind cea care m-a atras și mi s-a părut mai simplu, însă ulterior a modificat această alegere și am mers pe puls, dovedindu-se mai ușor de folosit în timpul jocului. Ultima categorie de setări se referă la aruncatul mingii și aici puteți alege din mai multe butoane la momentul respectiv, fiecare având presetat un anumit tip de aruncare și la care beneficiați de o anumită putere. Tot în modul de tutorial veți fi învățați și de cum puteți urmări și jucătorul din baza cea mai avansată pentru a-l prinde pe picior greșit (acest truc îl puteți folosi în modul player vs player, online, împotriva pc-ului e foarte dificil).

Față de titlul precedent al seriei, MLB The Show 20 pune accent pe timpul de reacție al jucătorilor, de cele mai multe ori fiind nevoie de atenție pentru a reacționa instant atunci când mingea cade într-o zonă inaccesibilă sau când un jucător trebuie împiedicat înainte de a ajunge la o bază. A mai fost adăugată o funcție, această se numește „perfect perfect” și se obține atunci când obțineți o legănare perfectă și un contact perfect între bilă și bâtă.

În MLB The Show 20 poți prelua orice club, îl poți personaliza așa cum îți dorești sau îi poți schimba stadionul. Jucătorii sunt notați cu un anumit rating, în funcție de performanțele de pe terenul real. Cei mai buni din joc sunt Mike Trout, Nolan Arenado, Jacob deGrom și Max Scherzer ce se bucură de ratingul maxim, de 99 puncte.

La început a fost dificil să lovesc, să arunc mingea, să alerg după ea sau să capturez bază după bază pentru a obține puncte. În timp ce jucam am aflat că trebuie să rezist celor 9 reprize de joc și să fiu mereu concentrat pentru a obține punctele ce îmi vor aduce ulterior victoria. A trebuit să mă înarmez cu răbdare pentru a termina primul meci și am reușit după aproape 40 de minute să finalizez și chiar să obțin pe parcurul jocului o lovitură perfectă ce mi-a dus toți jucătorii din teren până la ultima bază și chiar un moonshot, o lovitură de peste 400 feet.

Grafică

Vizual, jocul arată la nivel de 2020, cele mai interesante aspecte la acest tip de joc fiind stadioanele și aspectul jucătorilor ce se dorește cât mai realist, însă nu au fost uitate nici kit-urile jucătorilor, animațiile ce însoțesc fiecare mișcare, fiecare balansare de bâtă sau lovitură în minge. Publicul e în extaz la fiecare lovitură și se manifestă ca atare.

Sunet

Prin „sunet” ma refer la vocea comentatorilor, aplauze și efectele ce se aud la acțiunile jucătorilor. Nu este prezent un fundal sonor nici măcar în timpul meniului, acest capitol lipsind cu desăvârșire. Destul de slăbuț capitolul dar lipsa împopoțonării este un lucru bun și păstrează sobrietatea jocului și dorința de a juca un adevărat simulator de baseball.

Concluzie

Din păcate, MLB The Show 20 este un joc cu un public destul de mic și nișat, doar iubitorii sau pasionații de baseball îl vor încerca sau îi vor da o șansă. Pentru ceilalți jucători de sporturi electronice nu va prezenta interes și probabil va fi plictisitor. Nu rămâne decât să încercați alături de prieteni și atunci intervine și amuzamentul și puteți transforma acest joc într-o relaxare de weekend sau chiar o competiție acerbă.

Vă invit să urmăriți un gameplay video cu primul meu contact cu jocul.